Köpvillkor

Orderbekräftelse
Efter vi mottagit ditt köp skickar vi ut en orderbekräftelse till din angivna mejladress.
Kan ta 1-2 dagar innan du får din orderbekräftelse beroende på antal orders som läggs under dagen.

Betalning
Vi använder oss av Bambora som betallösning.
Bambora erbjuder betalning med kort, faktura, delbetalning & masterpass.

Inga betalningsuppgifter sparas hos oss.

Hur behandlar bambora mina personuppgifter?
Bambora behandlar och sparar dina personuppgifter för att kunna erbjuda dig en förenklad betalning nästa gång du använder Bamboras checkout. Bambora behandlar personuppgifterna i syfte att administrera kundförhållandet, förhindra missbruk eller felaktigt utnyttjande av betalningstjänst, utföra kund- och riskanalyser, riskhantering, för marknadsföringsändamål samt för att uppfylla tillämpliga lagkrav i övrigt. 

Personuppgifter är information som direkt eller indirekt kan kopplas till dig. Följande är exempel på personuppgifter som Bambora kan komma att behandla: 

  1. Kontaktinformation – namn, adress, e-postadress, telefonnummer m.m.
  2. Betalningsinformation – kortnummer m.m.
  3. Artikelinformation – uppgifter avseende de köp du gör
  4. Personnummer
  5. Historisk information – uppgift om tidigare köp, hur du tidigare har efterlevt betalningsvillkoren, eventuella avslag m.m.
  6. Information om din dator/enhet – IP-adress, språkinställningar, webbläsarinställningar m.m.
  7. Allmänt tillgänglig information på internet

Beställning
Beställning är bindande och man måste vara över 18 år för att beställa eller ha målsmans tillstånd.
I alla priser ingår moms.

Hur behandlar PicaDelly mina personuppgifter?
När du handlar hos oss uppger du information som t ex namn, adress och telefonnummer, och i samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig.Uppgifter lämnas inte vidare till någon tredje part.

Vi behandlar dina personuppgifter med högsta försiktighet och garanterar, i enlighet med Personuppgiftslagen att dina kunduppgifter endast används av oss. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.

Kundservice
Om ni har några frågor eller undrar över något är ni välkomna att höra av er till oss på info@picadelly.se, vi svarar inom 48 timmar under arbetsdagar.
Om du aldrig har handlat av oss tidigare & känner dig osäker på något, tveka inte att höra av dig!
Vi hjälper dig mer än gärna! Vi sätter stort värde på våra kunder & lägger därför ner ”det lilla extra” för att se till att just du skall bli nöjd!
Har ni frågor kring sortiment i butikerna är ni välkommna att ringa dit.

Leverans & Frakt
Vi levererar inom Sverige.
Vår leveranstid är vanligtvis 1-4 arbetsdagar från den dag vi mottagit er beställning. (Vid storhelger kan viss försening i leveransen uppkomma) Vi skickar våra försändelser med PostNord. En orderbekräftelse skickas automatiskt via e-mail.
Observera att det kan ta 1-3 arbetsdagar för PostNord att leverera efter det att ordern skickas från oss.
Om en leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta via e-mail. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförsening. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte picadelly.se vid en ev. leveransförsening.

Frakt
Fraktpris 49:- per köptilfälle, oavsett antalet varor eller vikt.

Ett fraktfritt alternativ är att välja ”Hämta i butik”. Du betalar dina varor som vanligt i webbshoppen och hämtar ut dom i våran fysiska butik på Jordbrovägen 8, 668 31 Ed. (Em-huset som ligger längs ut med stora vägen)

Returer, reklamationer och byten

Öppet köp/Byte/Retur
Öppet köp 30 dagar gäller endast på ordinarie priser.

Vid retur av vara så står kunden för frakten tillbaka till PicaDelly, när vi fått varan betalas pengarna ut till kundens konto på summan köpet var på.
Återbetalning kan ta 1-3 dagar beroende banker.

Vid byte till en annan storlek står kunden för retur frakten, PicaDelly står för frakten på bytes ordern.
Vid övriga returer betalar kunden frakten.

Reklamationer
Vid reklamationer ( om din vara är defekt eller skadad) skall du ALLTID kontakta oss via mejl.
Ange ditt ordernummer , vilken vara du vill reklamera samt beskriv felet på varan. Om möjlighet finns ta gärna en bild och bifoga med i mejlet.
När vi fått tillbaka varan och kollat upp defekten/felet så ersätter vi dig med beloppet du betalade + frakten inom 10 dagar. Vill du istället ha ett ny storlek ( om det finns kvar ) skickar vi denna fraktfritt till dig.

Kontakta ALLTID FÖRST kundservice info@picadelly.com när du vill returnera/reklamera eller byta din vara.

OBS! REAVAROR , SMINK- OCH SKÖNHETSPRODUKTER BYTES EJ!

Om du har några frågor tveka inte att kontakta oss på  info@picadelly.se.

PicaDelly
Jordbrovägen 8
668 32 Ed

Mejl: info@picadelly.se
Telefon: 0534 – 120 70

Org nr: 9697516459

Ej uthämtade paket/felaktig information:
Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från PostNord eller om kunden fyllt i felaktiga uppgifter som gör att beställningen inte kan levereras förbehåller vi oss rätten att debitera er 150 SEK för att täcka de kostnader vi har i samband med det outlösta paketet. Exempel på felaktig information är fel postort eller om kunden har flyttat.

Skötselråd:
Håll dina smycken fri från smuts, kosmetika, hårspray och parfym. Undvik vatten och starka kemikalier.
Användande av sköljmedel på jeans kan påverka dess struktur, form och färg. Detta görs därför på egen risk.
Detsamma gäller fläckborttagningsmedel på samtliga av våra varor.